Plintovec 1
2201 Zgornja Kungota
V veliko veselje nam je, da je v mesecu septembru 2019 Vrtec pri Osnovni šoli Kungota prejel naziv gozdni vrtec. Vse tri enote (Sp. Kungota, Zg. Kungota in Svečina) smo se namreč vključile v Mrežo gozdnih vrtcev in šol Slovenije.
Zakaj smo postali gozdni vrtec?
Gozdni vrtci ponujajo odmik od današnje standardizirane vzgoje in poučevanja otrok. Pri doseganju ciljev, ki sledijo kurikulumu za vrtce, vzgojitelji upoštevamo otrokove naravne značilnosti in potrebe odraščanja: gibanje, iskanje izzivov, ki so potrebni za razvoj nevrološkega sistema, svobodo, prosto igro, gradnjo socialnih odnosov … To je poučevanje, ki prinaša nove priložnosti, več avtonomije, vseživljenjsko učenje, raziskovanje, odkrivanje bogastva virov, samozavest, samozaupanje, ustvarjalnost in pozitivno učno klimo. Vse našteto velja tako za pedagoške delavce kot otroke. V gozdnem vrtcu otroci skupaj z vzgojiteljicami redno (tedensko) obiskujemo bližnji gozd in naravna okolja. »Gozdni« vzgojitelji iščemo pot nazaj k naravi, k večji svobodi gibanja in razmišljanja, kot je to bilo včasih ...
Kaj v praksi pomeni gozdni vrtec?
Pomeni čisto preprosta dejanja:
• občasno preseliti skupino ven, v naravno okolje;
• učiti predšolsko matematiko, jezik, umetnost, družbo, naravo … na travniku, ob potoku, v gozdu;
• preštevanje otrok pod drevesom;
• peljati skupino otrok iz vrtca v gozd in ustvariti gozdno igrišče;
• učiti jih ABC narave;
• pomagati otrokom, da lažje dosežejo svoje cilje;
• ustvariti mrežo naravnih lokalnih okolij za učenje.
Kaj smo z vključitvijo v mrežo pridobili?
Z vključitvijo v Mrežo gozdnih vrtcev in šol Slovenije smo pridobili veliko kontaktov, idej in uradno potrditev, da smo del Mreže. Vizija je, da otroci odraščajo, se igrajo, učijo in razvijajo v skladu z lastno naravo. Velja, da je v gozdu vsak otrok sposoben učenja. Z vključevanjem narave v vrtec omogočamo otrokom lažje doseganje ciljev, damo jim voljo do uspeha in prispevamo k celovitemu razvoju vsakega posameznika. Dejstvo je, da učinka učenja v naravnem okolju ne moremo izmeriti z oceno ali po tem, kaj lahko prinese dan ali leto – to so stvari, ki bodo otrokom ostale celo življenje.
Ker smo gozdni vrtec, doživljamo naravo v vsej svoji spremenljivosti. Otroci ne najdejo vedno logičnega odgovora, najdejo pa edinstvenega. Z raziskovanjem in reševanjem problemov v naravnem okolju se razvija njihova sposobnost kritičnega in ustvarjalnega mišljenja. Dejavnosti v okolju vodijo k oblikovanju miselnih operacij, temeljnih pojmov, k spoznavanju odnosov med predmeti ter med živimi bitji in okoljem, v katerem živijo. Tako je spoznavanje okolja hkrati cilj in proces, postopoma se oblikujejo pojmi, razvija se mišljenje otrok.
Tina Polajžer, pomočnica ravnateljice za vrtec